kiretto









ショップの名前の「キレット」とは、もともと日本語の登山用語で「切戸」と書きます。

落差が大きく、鋭く切れ込んだ難所を指します。

コロナ後のライフスタイルの変化にあわせた

「東京近郊・郊外の文化の創造」

「新たなまちの賑わいの創出」

「郊外が新たな都市として形成されていくために必要なコンテンツの創造」

プロダクトがコモディティ化し、質では大きく差がつかなくった。

プロダクト至上主義から世界観至上主義へと、加速していくと思われます。

郊外と自然を結ぶ位置関係

人々の属性

ライフスタイルコミュニティが混在する中間

固有の状況の課題の克服を目指し、環境の特異性を活かしたキュレーション型のショップです



The name of the shop, "Killet," is a Japanese mountaineering term written in kanji.

It is a difficult place where the height difference of the mountain is large and it is sharply cut.

"Creation of suburban culture in Tokyo" and "Creation of new bustling town" in line with lifestyle changes after COVID19

"Creation of content necessary for the suburbs to be formed as a new city".

Now that the products have become commoditized and there is no big difference in quality.

It seems that we will accelerate from product supremacy to world view supremacy.

An intermediate layer where the positional relationship connecting the suburbs and nature, the attributes and lifestyles of

people, and the form of the community are mixed.

It is a curated shop that takes advantage of the environment with the aim of overcoming the challenges of unique situations.





INSTAGRAM

https://www.instagram.com/kiretto_store/


ONLINE STORE & HP







 kiretto −v
菊池 健斗





コメント

人気の投稿